11/29/2016

Szampony dla skalpu z ŁZS (chyba)

Hej. Dzisiaj post na życzenie. Dostałam kilka wiadomości odnośnie pielęgnacji wrażliwego skalpu (co jest bardzo miłe, wiedzieć, że kogoś interesuje co mam do powiedzenia w tym temacie) ...

Nie jestem ekspertem. Nie jestem nawet do końca zdiagnozowana....Jeśli mieliście kontakt
z dermatologami to wiecie, że diagnoza poprzez blat biurka nie jest na pewno wiarygodna. W każdym razie stwierdzono u mnie łojotokowe zapalenie skóry. Właśnie w powyższy sposób... Jak wiadomo, albo i nie wiadomo - jest to choroba przewlekła i skomplikowana, gdyż zależna od wielu (nie do końca wyjaśnionych czynników). Ja wiem na pewno, że wzmaga się u mnie wraz ze stresem także jest psychosomatyczna, to pewne hehe :) 
Jak każda chronika mój skalp ma gorsze i słabsze dni. Gorsze to dokuczliwy świąd i łuszczenie się skóry głowy niezależnie od tego czym ją traktuję. Sprawdziłam, że moja skóra na głowie nie lubi olejków i ciężkich formuł. Od wielu miesięcy towarzyszy mi poniższa gromadka, która pozwala zachować względną stabilizację. I śmiało mogę polecać dla osób z podobnymi problemami.

Pielęgnacja skóry głowy z ŁZS opiera się na balansowaniu między łagodzeniem a mocnym oczyszczaniem. 
Szampony, które działają porządnie oczyszczająco to:

La Roche - Posay - Kerium Ds - to szampon przeciwłupieżowy. 
Zawarty w szamponie Kwas LHA™ oferuje intensywne mikro-złuszczanie, aby  walczyć z łupieżem u źródła i zapobiegać jego nawrotom. Witamina PP dogłębnie łagodzi swędzenie. Od pierwszego użycia łupież jest widocznie wyeliminowany a świąd jest zneutralizowany. Po 3 tygodniach terapii skóra głowy pozostaje oczyszczona na długo: 6 tygodni po zakończeniu leczenia na skórze głowy w dalszym ciągu nie ma łupieżu. To ostatnie to bajka od producenta. Nie wiem które to już opakowanie tego szamponu. Skutecznie oczyszcza i faktycznie eliminuje łupież, który jednakowoż powraca.

 Petal Fresh, Scalp Treatment Shampoo Tea Tree (Odżywczo - antyseptyczny szampon do włosów)
Petal fresh odżywczo - antyseptyczny szampon do włosów skutecznie oczyszcza i odżywia skórę głowy, zapewniając włosom zdrowy, świeży wygląd. Właściwości antyseptyczne szamponu pomagają w radzeniu sobie z problemami skórnymi. Pomaga zwalczać swędzenie i dyskomfort skóry głowy. Odżywia skórę, nadaje włosom blasku. Idealny po zabiegach keratynowych.
Nie zawiera szkodliwych substancji: parabenów, siarczanów (SLS, SLES), GMO, petrochemikaliów, ftalanów i sztucznych barwników. Posiada zrównoważone pH. Nie testowany na zwierzętach, odpowiedni dla wegetarian.
Faktycznie czuć tutaj olejek z drzewa herbacianego. Działa jednocześnie oczyszczająco i łagodząco. Pozostawia na głowie taki "wiaterek" jeśli wiesz co chcę powiedzieć. 


Alverde z czerwoną glinką -
pisalam o nim 2 (!!!) lata temu i zdania nie zmieniłam - klik 



Yes to carrots oraz Alverde Ultra Sensitive to bardzo delikatne i łagodzące, naturalne szampony. Oba kosmetyki spisują się podobnie. Są rzadkie, nie pachną i mało się pienią, co świadczy o tym, że bliżej im do naturalnych i mniej drażniących środków myjących.
 Na ogół stosuję pielęgnację naprzemienną.

Praktycznie wyeliminowałam suszenie suszarką, lokówkę i prostownicę...nie jest źle ale nie jest idealnie.

Nie jestem włosomaniaczką - szczerze mówiąc nigdy nie poświęcałam włosom większej uwagi.. Dlatego chętnie dowiem się, czy ktoś z Was ma podobne problemy i jak sobie z nimi radzi?
Może polecicie skuteczny szampon dla wymagającego skalpu?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz..Twoja opinia czy luźne spostrzeżenia są dla mnie cenne i mobilizujące.
Staram się odpowiadać na każdy komentarz i jednocześnie zaglądać do osób piszących..

Copyright © 2014 77fantasmagorie77 , Blogger