4/17/2016

Szczotkowanie ciała na sucho

O szczotkowaniu ciała na sucho przeczytałam po raz pierwszy u Balbiny Ogryzek - klik .
Pamiętam swoje zdziwienie - no bo jak szczotką? na sucho? nie lubiłam nawet używać tej bardziej szorstkiej strony gąbki. Serio - szczotkowanie...nawet mój pies za tym nie przepada.
Odroczyłam ten pomysł na ładnych kilka miesięcy ale Balbinii zasiała ziarenko ciekawości.
I tak wiedziana raczej ciekawością niż chęcią używania kupiłam pierwszą szczotkę w rodzimym Rosku - tania sprawa, żeby spróbować w zaciszu domowej łazienki. Tak by nawet przed samą sobą nie pokazać, że się jest słabym (jakby nie wyszło w razie co ;)). 

Za pierwszym razem ledwo miziałam swoje powłoki skórne. Za każdym razem stawałam się odważniejsza. Nic wcześniej ani nic później, aż tak bardzo nie zrewolucjonizowało mojej pielęgnacji
Od jakiegoś czasu do rossmannowskiej szczotki dołączyła  ta z Fridge (za sprawą wygranej u Kasi - klik)



Czym jest szczotkowanie ciała na sucho?

Szczotkowanie ciała to po prostu delikatny masaż całego ciała wykonywany na sucho. Stopień intensywności należy stopniować w zależności od własnych preferencji. Tak jak wspomniałam ja zaczęłam od delikatnego wręcz motylego miziania skóry a potem odważyłam się na coraz mocniejszy masaż.


Zalety szczotkowania ciała na sucho:


Po pierwsze primo szczotkowanie pobudza do wzmożonej pracy układ limfatyczny, który odpowiada
za usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii. Masaż szczotką ma działanie detoksykacyjne, komórki są stymulowane i poprawia się krążenie krwi, dzięki czemu toksyny są efektywniej wydalane
z organizmu.

Masaż szczotką to jeden ze sposobów na zredukowanie stresu. Szczotkowanie sprawia, że mięśnie się rozluźniają, a umysł odpoczywa. 

W trakcie masażu szczotką złuszczamy martwy naskórek, odkrywając świeżą, promienną skórę. Szczotkowanie ciała to świetny sposób na pozbycie się cellulitu. Masaż pozwala na rozbicie tkanki tłuszczowej w problematycznych miejscach ciała i jej równomierne rozłożenie. Dzięki temu skórka pomarańczowa staje się mniej widoczna. Szczotka działa jak peeling, dlatego skóra staje się gładka, napięta i jędrna, a kosmetyki zaaplikowane bezpośrednio po masażu lepiej się wchłaniają i działają.



Moje szczotki towarzyszą mi już kilka długich miesięcy i praktycznie nic się z nimi nie dzieje. Zachowują swój kształt. Szczotka z Rossmanna ma wygodną raczkę, która bardzo ułatwia samoobsługę :) Te niby masujące wypustki zupełnie się nie sprawdzają. Ja ich wcale nie czuję.
Szczotka Frigde jest wykonana z końskiego włosia i szczeciny i jest przeznaczona do  intensywnego masażu. Jest ostrzejsza od tej pierwszej. 


Dzięki regularnemu szczotkowaniu ciała na sucho obserwuję znacznie ale to naprawdę ZNACZNE zmniejszenie cellulitu, wyrównanie powierzchni skóry. Mam wrażenie, że zmniejszył się problem zatrzymania wody w ciele. Przestałam mieć opuchnięte nogi. Kosmetyki lepiej się wchłaniają. W ciągu ostatniego roku sporo schudłam a szczotkowanie ciała przynosi wymierne efekty. Działa jak najlepszy peeling. I prawdą jest też to, że szczotkowanie jest naprawdę relaksacyjne. Po pewnym czasie naprawdę to polubiłam. Lubię jak drapie :D

Jak to się robi?

Przy masażu obowiązuje zasada ruchu z dołu ku górze. Zaczynamy od stóp i kolejno przesuwamy się na łydki i uda. Brzuch masujemy delikatnymi ruchami kolistymi. Masaż rąk należy rozpocząć od dłoni, następnie kierować się ku ramionom, aż do szyi. Okolice biustu są szczególnie delikatne, dlatego należy wykonywać jedynie delikatne, okrężne ruchy wokół piersi. Warto dokładnie wymasować pośladki oraz plecy, zachowując zasadę poruszania się w kierunku serca. Podczas masażu należy wykonywać długie ruchy szczotką i nie przyciskać jej za mocno do skóry.
Po masażu, który trwa kilka minut, należy wziąć prysznic i posmarować ciało odżywczym/ujędrniającym balsamem, kremem lub wmasować olejek. 

Najbardziej newralgiczne miejsca to dla mnie okolice biustu i brzuch - tutaj walczę z sobą samą. 
Chciałabym się jeszcze przekonać do zimnego prysznica..bo nie potrafię heh ;) 


Szczotkujecie się ? Są efekty?
Czy może nie jesteście przekonane do takiej formy pielęgnacji?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz..Twoja opinia czy luźne spostrzeżenia są dla mnie cenne i mobilizujące.
Staram się odpowiadać na każdy komentarz i jednocześnie zaglądać do osób piszących..

Copyright © 2014 77fantasmagorie77 , Blogger