1/13/2016

Eteryczny olejek lawendowy

Moja miłość do lawendy jest dłuższa niż moje włosy :)
Tak na poważnie, moje uwielbienie do lawendy (zapachu, koloru, właściwości) trwa długo. Oczywiście jak przystało na prawdziwą miłość, nie jest to uczucie łatwe i li tylko przyjemne. Zdarzały się bolesne dla nosa momenty smrodliwej odmiany tej szlachetnej rośliny, którą dopadł chemiczny mezalians albo ktoś za mocno namieszał w proporcjach. Dziś jednak skupmy się na tej prawdziwej, dobrze nam znanej, dobroczynnej, esencjonalnej odmianie.
 
Naturalny olejek eteryczny Optima Plus otrzymałam na Mikołajkowym spotkaniu blogerek.
 
 

Od producenta - klik

DZIAŁANIE

Uspokajające i kojące, przeciwbólowe, przeciwbakteryjne

KIEDY STOSOWAĆ

  • w stanach napięć nerwowych i przy bezsenności
  • przy zranieniach i skaleczeniach
  • odstraszająco na mole

JAK STOSOWAĆ OLEJKI ETERYCZNE

Do kąpieli – 3-6 kropli do wanny napełnionej ciepłą wodą
Do masażu – 2 krople olejku eterycznego na łyżkę olejku do masażu
Do aromatyzacji pomieszczeń – przez nawilżacze i rozpylacze (5 kropli na 1 litr wody)
Produkt do użytku zewnętrznego!


Oprócz wymienionych przez producenta sposobów, ja olejek lawendowy wykorzystuję także w ten sposób, że dodaję kilka kropel do prania pościeli lub tez sama robię a la mgiełkę (czyli do butelki z rozpylaczem dodaję kilka kropli olejku i psikam poduszkę przed zaśnięciem). Chętnie używam olejku lawendowego do nawilżacza powietrza. Może ktoś pamięta jeszcze, że przed erą wosków - kominki używane były właśnie po to aby aromatyzować powietrze (ja nadal bardzo lubię tą formę - czyli tam gdzie zazwyczaj kładziemy wosk - nalewamy wodę i dodajemy kilka kropelek olejku).
Obowiązkowo trzymam nasączone poduszeczki w szafce z butami.  Dodaję także do własnoręcznie robionych kul do kąpieli.
Olejek w tej formie - relaksuje, odpręża, pomaga zasnąć.  Niezastąpiony!


Naturalny olejek eteryczny Optima Plus - jest do kupienia tutaj - klik

Lubicie zapach lawendy? Jakie macie inne pomysły na wykorzystanie olejków eterycznych?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz..Twoja opinia czy luźne spostrzeżenia są dla mnie cenne i mobilizujące.
Staram się odpowiadać na każdy komentarz i jednocześnie zaglądać do osób piszących..

Copyright © 2014 77fantasmagorie77 , Blogger