11/14/2015

Wieczór filmowy

Wieki, wieki całe nie było na blogu wpisu dotyczącego polecanych filmów.. Zakopany w archiwum ostatni wpis jest..uwaga..z września 2013 yyyyy ...wstyd..
(klik)

Oczywiście oglądam, oglądam...może nie tak dużo jak kiedyś ale jestem raczej na bieżąco.. Choć szczerze mówiąc to chętniej patrzę wstecz niż skupiam się na nowościach..
Przychodzę zatem z kilkoma propozycjami na długie, jesienne wieczory..

1. The Experiment (2010) 


Klasyczny eksperyment psychologiczny - 26 osób zostaje wybranych do udziału w pewnym eksperymencie. Polega on na symulacji życia więziennego. Ochotnicy zostają podzieleni na strażników i więźniów. Projekt z upływem czasu wymyka się spod kontroli.
Wydaje się temat dość banalny.. ale polecam, bo trzyma w napięciu i przyprawia o dreszcze, skłaniając do refleksji do czego zdolny jest człowiek. Atutem jest doskonała rola Adriena Brody i Foresta Whitaker'a.

2. Gone Baby Gone ( polski tytuł - Gdzie jesteś Amando?) 



Dramat psycholgiczny w reżyserii Bena Affleck'a (zdecydowanie powieniem zmienić zawód). Wbrew zdawkowego opisu Filmwebu .."Gdy znika czteroletnia Amanda, dwóch detektywów ryzykuje wszystko, by odnaleźć zaginioną" bardzo interesujący obraz, wart obejrzenia. Nie spodziewajcie się jednak brutalnych scen i wartkiej akcji. To gra na emocjach.
Kluczową rolę odgrywa tutaj decyzją, którą podejmuje główny bohater a jego wybór skłania do refleksji. Ja myślałam jeszcze kilka dni po obejrzeniu filmu.

3. Metro (2013) 


A może katastroficzny film kinematografii rosyjskiej? Sceptycznie podchodziłam, wiadomo..alee odrzućmy politykę, skupiając się na filmie. Produkcja niczym nie ustępuje amerykańskim odpowiednikom. Fajna, wartka akcja.. Z przyjemnością popatrzyłam. Jeśli lubicie tego rodzaju kino, na pewno warto obejrzyć. 

4. Pokłosie 




Lansowany jako "najodważniejszy polski film" - produkcja, która zmusza do refleksji...Temat bardzo trudny ale szczytem obłudy jest wypieranie pewnych faktów, dla nas niewygodnych. Według mnie to moralny obowiązek każdego Polaka by znał ten temat. Wiem, że interpretacja będzie różna..Niemniej powinno się znać temat Jedwabnego..bo to się wydarzyło naprawdę. Genialna rola Stuhra!

5. Za jakie grzechy dobry Boże



Na koniec komedia, w dobrym tego słowa znaczeniu. Zrobić dobrą komedię, graniczy z cudem w moim przekonaniu. Tutaj mamy inteligentną rozrywkę, pełną sytuacyjno - obyczajowych gagów. Żonglowanie uprzedzeniami we francuskim stylu. 



To moje propozycje w zasadzie dla każdego. Obiecuję solennie, że będę prowadziła jakieś notatki, żeby częściej uaktualniać ten cykl. Nawet dla siebie samej. Wiem, ba! jestem pewna, że umknęło mi wiele ciekawych obrazów, których nie jestem w stanie sobie przypomnieć. 
Pamiętam, że kilka z szumnie zapowiadanych (Gone Girl, Her, Lucy) kompletnie mi się nie podobało.

Zastanawiam się czy macie ochotę na wpis dotyczący seriali, które polecam..?

Oglądaliście któryś z wymienionych obrazów? 
Może polecicie mi coś, co ostatnio Was w jakiś sposób poruszyło ?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz..Twoja opinia czy luźne spostrzeżenia są dla mnie cenne i mobilizujące.
Staram się odpowiadać na każdy komentarz i jednocześnie zaglądać do osób piszących..

Copyright © 2014 77fantasmagorie77 , Blogger