1/12/2013

O mój blogu rozwijaj się...

Dzisiaj post o bardziej technicznej blogowej stronie. Zdaje sobie sprawę, że mój blog ma wiele niedociągnięć i mankamentów. Wynikają one jednak nie z braku czasu czy braku dbałości o szczegóły tylko zwyczajnie z braku umiejętności.
Jest jeszcze mnóstwo do zrobienia ale codziennie uczę się od Was a Wiele z Was służy mi pomocą.
Nowa szata graficzna mojego nagłówka


to zasługa Zaczarowanej z bloga http://me-and-my-passions.blogspot.com/ , której bardzo dziękuję.


Wciąż nie umiem zrobić następujących rzeczy:
1. Etykiet (wiem, że to znacznie ułatwia znalezienie konkretnej rzeczy:)
2. Linkować (chyba tak to się nazwya - żeby jak napiszę klik - przenosiło do danej strony :)
3. Zrobić top listy komentatorów nie w formie listy tylko bardziej opisowo bez cyferek:)
4. Powiększać zdjęcia na większy niż standardowy rozmiar:)
5. Podpisywać zdjęcia :)
6. Robić banery, i inne bajery:) - baner tak - bajer - niekoniecznie
7. Robić blogrolla:)
8. Zrobić podpis - wizytówkę, którą kończyłabym każdy post:)
9. Robić kwestionariusze ankiet itp:)
10... i pewnie inne sprawy o których nawet jeszcze nie wiem.



Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki i przeprszam za moją indolencję w tym zakresie, prosząc jednocześnie o zrozumienie i wyrozumiałość.

Jeszcze raz Zaczarowna wielkie dzięki - doskonale trafiłaś w mój gust:)
A jak Wam się podoba mój nowiutki i świeżutki nagłówek?

Edit - Dziewczynki dziękuję za odzew - są już pewne sukcesy - vide skreślenia które będę aktualizować na bieżąco..
Z całego serca wielkie Dziękuję:)

75 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Paulinko - dostałyśmy receptę od dziewczyn, prawdziwe kompendium wiedzy dla początkujących :)

      Usuń
  2. Je też się dopiero rozwijam :) Kilka rzeczy powiem Ci z własnego doświadczenia :)

    1)etykiety (tagi)- musisz wejść na listę swoich wszystkich postów i po lewej stronie masz mini okienka, które zaznaczasz 'ptaszkami', po zaznaczeniu danego posta takim 'ptaszkiem' klikasz myszką w ikonkę z 'tagiem' (takim jak do prezentów :D) i rozwija się lista (na początku pusta), w której dopisujesz tagi. jeśli zaznaczysz ptaszkiem więcej niż jeden post tagi pojawią się przy wszystkich zaznaczonych postach. raz wpisany tag jest zapamiętywany i nie musisz wpisywać go znowu- wystarczy kliknąć i pojawi się w zaznaczonym poście/postach

    2) linkowanie: jak wklejasz jakiegoś linka pisząc posta- zaznaczasz go myszką i klikasz w 'link' na górze w pasku zadań, wtedy powinno wyskoczyć okienko. w okienku masz kilka linijek i podpunktów :) na samej górze możesz zmienić linka w dowolny tekst, np bardzo popularny *KLIK*, następnie zaznaczasz czy to link do strony czy adres mailowy. na samym dole zaznaczasz, czy chcesz, żeby po naciśnięciu linka, zalinkowana stronka otworzyła się w osobnym oknie. samą treść linka zostawiasz taką jak jest w oryginale.

    3) tego to ja nawet w podstawowej formie nie potrafię zrobić :D

    4)po dodaniu zdjęcia do posta klikasz w nie (aż zrobi się ciemniejsze i na dole albo na górze pojawi się granatowymi literami pisane menu) możesz wtedy ustawić rozmiar zdjęcia od małego, poprzez średni aż do dużego albo nawet oryginalnego rozmiaru.

    7) też chciałabym nauczyć się robić blogrolla :D

    8) ja też chetnie się nauczę

    9) jak wyżej :)

    10) będę śledziła komentarze, to może się czegoś nauczę :)

    mam nadzieję, że nie nakręciłam i nie pokomplikowałam za bardzo i choć troszkę pomogłam.. jak ktoś będzie umiał wytłumaczyć to o czym pisałam w jaśniejszy sposób to śmaiło :)

    świetny nagłówek :) śliczne piórka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz jaka kochana Dziewczyna!:* sama tez dojdziesz:* robisz postepy, bedzie jeszcze piekniej. Jakby co, pamietaj wujek Google Ci tez pomoze;*

      Usuń
    2. Kochana Cat :) dziękuję Ci za pomoc będę próbować :)) 3 - jak chcesz to
      http://centrumblogger.site11.com/2011/09/05/top-komentatorzy-bloggera/

      Usuń
    3. Nie mam paska zadań u górze jak kliknę link:( nic się nie rozwija niestety

      Usuń
    4. z linkiem to tak: jak masz ogólnie stronę gdzie zawsze piszesz nowego posta na górze jest takie jakby menu z: rozmiarem czcionki, rodzajem czcionki, kolorem literek, podkreśleniem, kursywą, pogrubieniem tekstu, dodaniem zdjęc, filmików itd.. i tam właśnie jest podkreślone słowo 'link' (ja mam menu bloga po angielsku, ale po polsku pewnie też jest 'link'..) i jak skopiujesz link pisząc posta to potem go zaznaczasz myszką i klikasz właśnie w ten podkreślony 'link' w menu na górze (wtedy wyskakuje okienko i możesz edytować)

      Usuń
    5. Zrooobiłam to zrobiłam :))) wyobraź sobie że ja dotychczas nie rozwijałam posta - nie klikałam w tą pomarańczową ikonkę z b - i dlatego takie siermiężne bez podkreśleń, wyróżnień etc posty moje były. Dopiero teraz mi się udało..niewymownie wdzięcznam CI:)))

      Usuń
    6. znam odpowiedzi dokładnie na te same pytania co Cat :D

      Usuń
    7. Brawo! Jestem z Ciebie dumna :)
      Wielki buziak!
      a ja nie moge rozgryźć top komentatorów :D lol

      Usuń
    8. Już rozgryzłam :) Dziękuję za pomoc!

      Usuń
    9. A blogroll to nie wystarczy wejść w gadżety? Opcje -> układ -> gadżety i lista blogów. :)

      Usuń
  3. ja też wielu rzeczy nie potrafię ale hmm nie przejmuję się tym ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) ja jednak bym chciała umieć tą złotą dziesiątkę:0

      Usuń
    2. 3.
      http://www.bloggersentral.com/2009/06/creating-top-commentator-widget-in.html

      tutaj masz link za złotą dziesiatkę

      Usuń
    3. 7. chodzi o listę Twoich blogów,które odwiedzasz?
      musisz wejść w:

      ustawienia
      układ
      dodaj gadżet
      lista blogów

      Usuń
    4. musze twardo nad tym popracować

      Usuń
  4. haha, od punktu szóstego też jestem totalną ciapą! :P A piórka mi się bardzo podobają! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też się dopiero uczę, często metodą prób i błędów :)
    Twój blog jest fajny, chętnie do niego wracam, więc nie oceniaj się zbyt surowo :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzisiaj to wszystkie się czegoś nauczymy - super:)

      Usuń
  6. zdjęcie podpisujesz bezpośrednio przy pisaniu posta,klikasz na zdjęcie i pojawia się pod spodem taka małą ramka (dodaj podpis,powiększ itp.)

    OdpowiedzUsuń
  7. najprostsza ankieta jest w :
    układ
    dodaj gadżet
    aknieta

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Ci Dziki Agreście za komentarze i porady :) ja też z nich korzystam :)
    Ale się tu miło i przytulnie zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja niestety wszystkiego tez nie wiem,ale kopie po wujku google od czasu do czasu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banner,myślę,że potrzebujesz jakiegoś programu graficznego i heja,ja akurat w takie coś się nie bawie,wiec tutaj nie pomogę:(

      Usuń
  10. na wszytskie co i dziewczyny odpowiedziły to wiedziałam procz własnie top komentatorów i z checia to zrobie dziekuje!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny baner, ciekawe tło, które nie męczy i nie odciąga uwagi.

    Co do Twojej 10-tki, właściwie większość rzeczy znajdziesz wchodząc w Projekt i będziesz dodawać kolejne gadżety.
    Linkowanie to nic innego, jak przeniesienie linku i stworzenie hiperłącza. Znajduje się to w oknie Bloggera jak i Wordzie, nie wiem na ile jest Ci bliskie korzystanie z Worda.

    Ankiety najlepsze są w Google Docs. tym bardziej, że ściągasz dane do pliku i wszystko masz czytelnie i po kolei.

    Blogroll to gadżet dostępny z poziomu Projekt-Układ i wybierasz -Skonfiguruj listę blogów, a potem trzeba powstawiać linki do danych blogów, które chcesz mieć.

    Wizytówkę można zrobić w Wordzie lub w programie graficznym i wstawiać ją tak, jak zdjęcie lub w formie tekstowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hexx ja po prostu odkryłam dziś Amerykę:))

      Usuń
    2. Polecam zajrzeć na blog -http://hafija-background.blogspot.com/

      Myślę, że dla wielu osób są tam pomocne i proste wskazówki :)

      Usuń
    3. Dziękuję za podopowiedź - faktycznie wielki pomocnik jeśli chodzi o blogowe sztuczki:)

      Usuń
    4. Jeżeli mogę Ci doradzić, zmień wielkość czcionki, ponieważ ta bardzo "bije" po oczach. Arial 12-tka jest najlepsza :) Poza tym wypadałoby lepiej zorganizować boczny pasek. Jeżeli chcesz mieć umieszczony Profil to musi być na początku i wypełnij go, aby znajdywał się odnośnik do Twojego bloga wtedy potencjalny czytelnik łatwiej za Tobą trafi. Poza tym w bocznym pasku masz taki "groch z kapustą" ;) Nie lepiej to przenieść na podstronę lub ułożyć inaczej organizację?
      Cały dól masz niewykorzystany...
      I jeszcze jedno, dobrze jest ujednolicić czcionkę na taką, która obsługuje polskie znaki.
      Gadżet Obserwatorów umieść w innym miejscu, tak samo archiwum bloga.

      Póki co jest bardzo chaotycznie, warto to przemyśleć i rozplanować :) Baner jest świetny, ale za duży.

      To takie pewne wytyczne, które mogą Ci pomóc :)

      Usuń
    5. Widzę zmiany :)
      Super, zaczynasz sobie to wszystko dopasowywać.
      Gratuluję :*

      W razie pytań pomogę na tyle, ile będę mogła/potrafiła :)))

      Usuń
    6. Dziękuję za cenne uwagi - na pewno będę wdrażać ponieważ Hexxiu masz 100% racji:) pracuję nad tym - tylko nie bardzo umiem zorganizować pasek boczny tzn.. poprzemieszczać te gadżety które już mam:)

      Usuń
    7. Esy, na spokojnie. Ważne żebyś sama sobie wypracowała to, co będzie najlepsze. Poza tym poznanie funkcji jest proste, jednak potrzeba usiąść i na luzie podłubać.
      Z gadżetami jest prosto, przemieszczasz się po określonych polach i przeciągasz myszką :)Wiadomo, że od razu nie będzie wszystko na tip-top, ale liczy się, że próbujesz :)

      Usuń
    8. Brawo!!!!

      Widzę ogrom zmian! Jest dużo, dużo lepiej :)

      Usuń
  12. banery i wizytówki myślę ze byłbym w stanie zrobić ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dziękuje za miłe słowa :)

      Usuń
    2. Na razie muszę poprawcować nad organizacją bo jak napisała Hexx - groch z kapustą u mnie tu jest w chwili obecnej:D

      Usuń
  13. Ja bym chętnie zmieniła wygląd bloga. Pod postami mam 4 inne posty i chciałabym, żeby były okrągłe, ale nie umiem takiej wtyczki znaleźć, nawet nie pamiętam, jak w ogóle coś takiego zrobiłam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm może znajdziesz odpowiedź w polecanych przez dziewczynach stronkach i blogach:) Powodzenia:)

      Usuń
  14. Polecam stronkę http://pomocnicy.blogspot.com/, tam znajdziesz wiele potrzebnych instrukcji:) A nagłówek świetny! Sama się z tym borykam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci - na pewno poczytam co w pomocnikach piszczy:)

      Usuń
  15. Ja uczę się cały czas obsługi bloga.
    Zniknął Ci link przekierowujący do Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że już większość odpowiedzi otrzymałaś, ale jeśli jeszcze potrzebuję to mogę Ci pomóc w punktach 1,2,3,4,7 :) Reszty sama nie ogarniam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy wpis, ja też w blogowym świecie dopiero pomalutku się odnajduję więc skorzystam z kilku rad, jeśli pozwolisz :) Nagłówek bardzo mi się podoba!

    Witam Koleżankę z Malinowego Klubu, dołączyłam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) równeiż witam Cię serdecznie Malinowa koleżanko:)

      Usuń
  18. Kochana, wstawianie banerów odbywa się za pomocą dodaj gadzet ->java/html. Znajdź w internecie kod na wklejanie obrazków i baner będzie gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok - powalczę z tym jak się tylko zorganizuję:)

      Usuń
  19. Ja jeszcze po cichutku na samym dole mam pytanie :) Jeśli można :)
    Jak sie wrzuca banery z konkursami w panel boczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo może jeszcze inaczej :) jak sie robi panel boczny?

      Usuń
    2. Projekt - układ - dadaj gadżet - obraz (np z konkursem)

      Usuń
  20. coś jeszcze potrzebujesz wiedzieć, czy już na wszystkie pytania dziewczyny odpowiedziały? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuję się dopieszczona pod względem informacji - teraz pomału wdrażam je w życie - dziękuję :)

      Usuń
  21. Bardzo przydatny post! Pozwolisz, że "ściągnę" kilka informacji ;)
    Ja niestety etykiet w formie takiej jak u ciebie ciągle nie ogarniam :(

    Pozdrawiam koleżankę lubelską z Malinowego Klubu!
    Dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja wielu rzeczy nie znam i przyznam, że czasami czekam aż inna blogerka będzie miała ten sam problem, ktoś jej wytłumaczy a ja przy okazji skorzystam :D
    Po prostu mam wrażenie, że większość osób mnie odwiedzających (większość, ale nie wszyscy), to zwykła grzeczność lub po prostu czytanie bez komentowania, więc moje pytania odnośnie czegoś, czego nie wiem to raczej pytania rzucania w próżnię ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz..Twoja opinia czy luźne spostrzeżenia są dla mnie cenne i mobilizujące.
Staram się odpowiadać na każdy komentarz i jednocześnie zaglądać do osób piszących..

Copyright © 2014 77fantasmagorie77 , Blogger